Skip to content
MathsEdu.gr
MathsEdu.gr

Cogito, ergo sum

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • 7. ΘΕΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
  • Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Θεωρία Β Γυμνασίου
    • 0. ΡΗΤΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
    • Α1. ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ – ΑΝΙΣΩΣΕΙΣ
    • Α2. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
    • Α3. ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
    • Β1. ΕΜΒΑΔΑ –ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ
    • Β2. ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑ
    • Β3. ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΥΚΛΟΥ
  • Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    • Θεωρία Γ Γυμνασίου
    • Α1. ΑΛΓΕΒΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
    • Α2. ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ – ΑΝΙΣΩΣΕΙΣ
    • Α3. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ
    • 4. ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
    • Β1. ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
  • Α ΛΥΚΕΙΟΥ
    • 2. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
    • 7. ΜΕΛΕΤΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΩΝ
    • ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ της Α ΛΥΚΕΙΟΥ
  • Β ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ
  • Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
    • ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • Όροι χρήσης
MathsEdu.gr

Cogito, ergo sum

Παραγοντοποίηση τριωνύμου

Posted on

  Θεωρία

Τριώνυμο είναι κάθε πολυώνυμο δεύτερου βαθμού με μία μεταβλητή, το οποίο έχει τη γενική μορφή:

    \[\alpha x^2 + \beta x + \gamma\]

όπου:

• \alpha, \beta, \gamma  είναι πραγματικοί αριθμοί,

• \alpha \neq 0  (ώστε ο όρος  \alpha x^2  να υπάρχει και το πολυώνυμο να είναι δευτέρου βαθμού).

Το όνομα “τριώνυμο” προέρχεται από το γεγονός ότι συνήθως έχει τρεις όρους, αλλά μπορεί να έχει και λιγότερους αν κάποιοι συντελεστές είναι μηδέν (π.χ.  x^2 + 4x  ή  2x^2 – 9 ).

Let’s Practise

Άσκηση 1

Να παραγοντοποιήσετε τα τριώνυμα:

α)  x^2 + 4x - 12 ζ)  x^2 + x + 1
β)  3x^2 - 8x + 5 η)  2x^2 + x + 5  
γ)  -2x^2 + 5x - 3 θ)  2x^2 - 5x + 3
δ)  x^2 - 16x + 64 ι)  2x^2 - 21x + 49
ε)  9x^2 + 12x + 4 κ)  2x^2 + 7x + 3
στ)  -x^2 + 10x - 25 λ)  2x^2 - x - 1

Άσκηση 2

Δίνεται η ρητή παράσταση  \dfrac{4x^2 - 28x + 49}{-2x^2 + 5x + 7}

α) Να βρείτε για ποιες τιμές ορίζεται η παράσταση.

β) Να απλοποιήσετε την παράσταση.

Άσκηση 3

Δίνεται η ρητή παράσταση  \dfrac{3x - 9}{3x^2 - 10x + 3}

α) Να βρείτε για ποιες τιμές ορίζεται η παράσταση.

β) Να απλοποιήσετε την παράσταση.

Άσκηση 4

Δίνεται η ρητή παράσταση  \dfrac{9x^2 - 1}{3x^2 + 5x - 2}

α) Να βρείτε για ποιες τιμές ορίζεται η παράσταση.

β) Να απλοποιήσετε την παράσταση.

Άσκηση 5

Δίνεται η ρητή παράσταση  \dfrac{5x - 5}{5x^2 - 6x + 1}

α) Να βρείτε για ποιες τιμές ορίζεται η παράσταση.

β) Να απλοποιήσετε την παράσταση.

Άσκηση 6

Δίνεται η ρητή παράσταση  \dfrac{x^2 - 4x + 4}{2x^2 - 3x + 1}

α) Να βρείτε για ποιες τιμές ορίζεται η παράσταση.

β) Να απλοποιήσετε την παράσταση.

Άσκηση 7

Δίνεται η ρητή παράσταση  \dfrac{2x - 10}{2x^2 - 3x - 5}

α) Να βρείτε για ποιες τιμές ορίζεται η παράσταση.

β) Να απλοποιήσετε την παράσταση.

Άσκηση 8

Δίνεται η ρητή παράσταση  \dfrac{4x^2 - 16}{2x^2 + x - 10}

α) Να βρείτε για ποιες τιμές ορίζεται η παράσταση.

β) Να απλοποιήσετε την παράσταση.

Άσκηση 9

α) Να παραγοντοποιήσετε τα τριώνυμα: 2 x^2-5 x+3 και 3 x^2-2 x-1.

β) Να βρείτε τις τιμές για τις οποίες ορίζεται η παράταση A=\dfrac{3 x^2-2 x-1}{2 x^2-5 x+3} και στη συνέχεια να την απλποποιήσετε.

Άσκηση 10

α) Να παραγοντοποιήσετε τα τριώνυμα: 3 x^2+19 x-14 και 6 x^2-x-2.

β) Να βρείτε τις τιμές για τις οποίες ορίζεται η παράταση A=\dfrac{3 x^2+19 x-14}{6 x^2-x-2} και στη συνέχεια να την απλποποιήσετε.

Α2. ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ - ΑΝΙΣΩΣΕΙΣ

Πλοήγηση άρθρων

Previous post
Next post

Related Posts

2.1 Η εξίσωση 1ου βαθμού

Posted on
Read More

Κοινές λύσεις ανισώσεων

Posted on

Άσκηση  Να βρεθούν οι κοινές λύσεις των ανισώσεων  και   Μεθοδολογία Για να βρούμε τις κοινές λύσεις δύο ή περισσότερων  ανισώσεων πρέπει να ακολουθήσουμε τα εξής βήματα: Λύνουμε ξεχωριστά την κάθε ανίσωση. Παριστάνουμε τις λύσεις των ανισώσεων στον ίδιο άξονα αριθμών. Γραμμοσκιάζουμε τις κοινές λύσεις,  δηλαδή το διάστημα που συναληθεύουν….

Read More

Η εξίσωση αx^2+βx+γ=0 (μέρος Α)

Posted on
Read More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

#Ανισώσεις (1) #ΑνισώσειςΑΒαθμού (1) #ΚοινέςΛύσεις (1) #ΛύσηΑνισώσεων (1) #Μαθηματικά (1) #ΜαθηματικάΓυμνασίου (1) #ΜαθηματικάΛυκείου (1) #ΠραγματικοίΑριθμοί (1) #ΣύστημαΑνισώσεων (1)

©2025 MathsEdu.gr | WordPress Theme by SuperbThemes